Daisypath - Friendship

Monday, October 29, 2012

Hari Raya Aidiladha tahun 2012

Sambutan Hari Raya AidilAdha.. wah.. taun ni btol2 raye nie. Abeh sume umah sdare mare ak g lawat.. haha.. ok. Bohong je.. kalo nk ikot.. kalo nak lawat sume.. 2mggu pun x ckup tau.. ni kali pertama ak drve dalam 1 jangka masa yg lama.. sumpah penat sbenanyer drve nie.. wpun org kate alah..bkn wat kje trok pun.. tp serius r.. sgt penat.. ak drve dr Melaka balik Perak memakan masa 6jam.. disebabkan keadaan jalan yang byk keta.. dan ditambah plak dengan hujan lagi.. oh tidak!!!. Perjalanan yg sgt lama. Dan drve alone sgt la bosan.. smpai je Perak.. ak rehat sejam.. dan bawa Mak ngn Abah g ke Kedah plak.. perjalanan yg memakan masa 5jam.. kete byk jgak.. lagi2 ikot jalan yg mnyampahkan Pantai Remis..jalan 1 lane dan byk lori.. + hujan lak tu.. tp sewaktu otw ke kedah. Ak sempat jadi artis kjap.. so..lpas ni standby rm300 utk byr photographer yg x bertauliah tu.. huhuhu…tapi perjalanan sgt lah berbaloi.. bile smpai2 je.. adik Afeef x tdo lagi.. tgk die snyum je..dah mampu buat ak cair.. ilang abeh sume penat.. sgt2 la rndu kt die.. smpai waktu nak balik pun rase sayu je hati nk tinggal kan die..  ;( 

Dulu waktu kecik2.. abah yg sll drve.. bawa ktowg kmane sje ktowg nk g.. balik kg.. makan angin.. tp skrg turn ak lak drve utk abah.. nek keta ak sndri.. mgkn org lain pk.. ala. Biase la tu.. normal la.. tp bg ak. Ianya sgt2 bermakna.. ak masih diberi pluang utk membalas jasa mereka wpun sbenanyer jasa Mak ngn Abah mmg smpai bila2 pun x kan terbalas.. aku bersyukur.. at least ak dapat berkhidmat utk mak ngn abah.. itu sudah dapat memberikan ak satu kepuasan dalam idop.. 

Mase itu sll mencumburui kita kan… 3hari bercuti berlalu dgn begitu pantas.. tup2.. cuti pun dah abeh.. perlu drve blk ke Perak dan Melaka.. tp perjalanan balik ke Perak sgt la lancar.. dan ak terpakse bngun se awl 6 pagi .. sbb abah de appointment Dialisis jam 11.. tp ak hanya amik masa 3 jam je utk smpai Perak..jalan sgt lengang sbb awl pagi agy kan.. tp nak balik ke Melaka.. memakan masa 7jam.. OMG.. sgt penat.. jalan jem.. kdg2 ak x fhm ape yg menyebabkan jem..  kdg2 sbb sebuah keta rosak je.. tu pun rosak di bahu jalan.. tapi jem die bagai nak rak.. elok lpas kereta rosak tu.. jalan terus lancar jer.. huhu. Tu yg wat ak bertambah fed up…. Ade yg ikot emergency lane…  tu sume sikap masing2.. sume pntg kan diri sndri jer.. tapi xper la.. Alhamdulillah.. ak selamat sampai jgak.. dan berakhir sudah sambutan Hari Raya Aidiladha utk taun nie..  =)




No comments:

Post a Comment