Daisypath - Friendship

Sunday, October 5, 2014

Counting Days

Selamat Hari Raya Aidiladha.. buat pertama kalinya kerja nk masuk 5 taun nie.. ak memakai baju kerja pada hari raya.. tapi nasib baik raya haji. x la sedeyh pun.. rase biase je.. smlm dah balik umah sehari.. stakat ketupat.. rendang bagai tu.. ak dah mkn puas2 dah smlm.. ups...!! hancus diet ok bile balik rumah.. bak kata mak.. xpe.. mkn harini.. esok diet balik.. hahaha..

lg smggu akan genap umo ak 24tahun.. dah trase tua dah diri nie,., dr dulu lagi ak target bile umo 24taun je..ak mest kawen.. alhamdulillah.. allah dengar doa aku...lagi 26 hari lagi ak bakal berkahwin. less than a month.. kdg2 ak rase mcm lmbt lagi.. tp kdg2 rase mcm nk dekat dah.. sgt Nervous.. !!!! tetibe terpk.. OMG.. btol ke ak dah nk kawin..semuanya mcm mimpi.. sebenarnya dari dlu lg aku takot utk menempuh alam perkahwinan.. bg aku tugas seorg isteri sgt2 la besar.. 

nak tau x.. ak selalu berangan.. wpun ak rase mcm xtau la ak mampu buat ke tak.. tp insyaallah.. ak akn cube menjadi isteri yg terbaik.. kebanyakan kawan2 ak baru je kawen tau.. so..dorg sgt rjin post resepi2 kt fb. yg ak plak... selalu berangan nk sdiakan makan sedap2 utk suami ak nnt.. pada hakikat sbenanyer ak x pndai masak pun tapi ak boleh cube kan.. x salah utk mencube dari x cube lgsg kan.. 

satu lg hasrat ak bile dah kawen nnt.. aku nk jadi isteri yg baik.. nak jadi isteri yg pndai menjaga aurat..sbenanyer dari sekarang pun ak dah cube sedikit demi sedikit utk berubah.. berubah ke arah yg lbeyh baik.. bile pk balik dosa2 yg pernah ak buat sebelum nie.. ak hanya mampu berdoa agar tuhan dapat mengampunkan segala dosa2 aku..dulu idop aku sgt naif tentang agama.. lbeyh mementingkan keseronokan duniawi.. 

sekarang ak nak mencari kebahagiaan hidup yg sebenar.. ak akn mncri kemanisan sesebuah perkahwinan.. 

No comments:

Post a Comment